Bedankt voor je bezoek aan SibieSchrijft!
Is dit nu al het zoveelste tekstbureau?
Ja, want er is wel een hele goede reden voor!
Tekstbureaus vind je op elke hoek van de straat, zo lijkt het tegenwoordig wel eens. Voor elke specialiteit en voor elke doelgroep is er op loopafstand wel een tekstbureau te vinden. Dus waarom zou er ook maar enige behoefte kunnen zijn, aan alweer een nieuwe en dan ook nog met een totaal andere opzet? Heel simpel, dat zit hem vooral in de ontstaansgeschiedenis van SibieSchrijft! Onder de tab "over mijzelf" in het bovenstaande menu vind je meer feiten uit dat verleden en ook het "wat" bevat nog de nodige informatie.
Van kunstmarketing naar het schrijven voor de kunstwereld
Oprichter en eigenaar Jan Sibie zit van huis uit in de financiële wereld en vanaf de middelbare school daarnaast ook in de beeldende kunst, inclusief de fotografie. En hij helpt nog wel eens andere kunstenaars bij hun marketing. Maar marketing, zeker online, vraagt om veel en ook knap gespecialiseerde teksten. En veel kunstenaars hebben nu eenmaal meer plezier in hun artistieke prestaties, dan in het produceren van heel veel tekstmateriaal. Zeker voor iets als marketing, een bezigheid die in de belevenis van veel kunstenaars eigenlijk een totaal overbodige luxe is. Want hun kunst verkoopt gewoon zichzelf wel. Prima als dat zo is. Dan is marketing totaal overbodig.
Veel kunstenaars besteden schrijfwerk maar wat graag uit
Maar niet iedereen zit in dat soort luxe omstandigheden. En als je het niet zelf wilt doen, dan blijft de mogelijkheid van het uitbesteden. Dus hebben we de productie van die teksten van de kunstenaars en andere spelers in de kunstwereld van een aantal van hen overgenomen. Tegen een speciaal tarief, want het normale tarief voor tekstschrijvers is veel kunstenaars te gortig.
Kunstenaars zijn vaak niet zo kapitaalkrachtig
Dat leverde een paar aardig succesvolle projecten op, zoals het weblog "Jetje's dag." Maar ja, kunstenaars vormen meestal geen kapitaalkrachtige doelgroep. Dus waren er betalende klanten nodig om de schoorsteen voldoende te laten roken en de zonnepanelen zon te laten verzamelen. (Ja, we zijn heel duurzaam bij SibieSchrijft!) Betalende klanten vonden we bij verschillende kranten waar de teksten en bijbehorende foto's in de smaak bleken te vallen.
Maar andere bedrijven dan kunstenaars dan?
Maar het bleef niet bij de kunstenaars en de kranten. Geleidelijk aan kwamen er ook vragen uit andere bedrijven. En besloten we bij SibieSchrijft! om het aantal doelgroepen wat uit te gaan breiden. En dan vooral met de doelgroepen die bij andere tekstbureaus vaak buiten de boot vallen. Ook weer door te vaak te hoge kosten.
A new kid in town
En zo kreeg het toch al zo volle landschap van de tekstbureaus een "New kid in town."
SibieSchrijft! gaat niet voor het grote geld. Leuke contacten in de fascinerende kunstwereld en genieten van de mooie prestaties die daar geleverd worden vinden we veel belangrijker. En als er andere doelgroepen zijn die kwalitatief goede én betaalbare teksten zoeken, dan laten we die ook niet snel in de kou staan, maar we gaan kijken wat er kan.