SibieSchrijft! helpt met veelzijdige tekstproducties kleine bedrijven, particulieren, stichtingen, verenigingen en vergelijkbaar, die over kwalitatief goede teksten willen beschikken, door haalbaar geprijsde producten te leveren. Deze tekstproducties verbeteren je zichtbaarheid, naamsbekendheid, omzet en groei.

Hoe kies je in het algemeen een ghostwriter?

 

Hoe kies je in het algemeen een ghostwriter?


Welke ghostwriter moet je kiezen?

Stel, je bent op zoek naar een ghostwriter. Dan ga je zoals iedereen in deze tijd, zoeken op Google. En dan zul je er ongetwijfeld een aantal vinden. Maar hoe kies je dan een goede?


Sommige aanbieders zijn te hoog gegrepen

Je zult ervaren dat een aantal van die ghostwiters gewoon te hoog gegrepen voor je zijn. Dat zijn schrijvers die al eens een boek gepubliceerd hebben en daarmee al naam hebben opgebouwd. Dat is heel mooi. Maar met hun goede naam hebben ze ook een prijskaartje opgebouwd. Dat maakt ze wel goed maar voor jouw doeleinden eenvoudig te duur.


Sommige aanbieders zijn te laag gegrepen

Een andere categorie schrijvers biedt zich aan op websites voor freelancers als Elance en Fiverr.. Zij schrijven vooral korte stukken van 300 tot 600 woorden. En die teksten zijn vaak niet echt geweldig en alleen maar bedoeld om gebruikt te worden op websites om die wat meer "body" te geven voor zoekmachines. Lezen door mensen komt pas op de tweede plaats. 


Maar hoe kies je dan de goede ghostwriter voor jou?

Dat is minder lastig dan het lijkt. Ken je het begrip "splittesting?" Dan maak je twee versies van een tekst en stuurt die beide naar een groep contacten. Dat kijk je welke het beste ontvangen is en stuurt die versie dan naar iedereen toe. Logisch, nietwaar?


Splittest je aanbieders

En dat principe werkt ook bij het vinden van de juiste ghostwriter voor jou. Geef een aantal aanbieders, bijvoorbeeld twee of drie een opdracht voor een tekst van 600 woorden over een onderwerp dat je zelf kiest. Zo'n artikel gaat je de kop niet kosten. Als je de resultaten binnen hebt, dan kijk je welk artikel je het beste bevalt uit een oogpunt van prijs, kwaliteit en een algemeen gevoel dat je er aan overhoudt. En met die ghostwiter ga je verder voor je definitieve opdracht. 


Conclusie

Ok, je maakt op deze manier wat overbodige kosten. Maar een ghostwriter een dure opdracht geven die je later niet bevalt, is een veel duurdere grap. Met deze splittest aanpak is het risico voor jou lekker in de hand te houden.